Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Champions League: Real - Barcelona

Κρόιφ:"Παραμένει καλύτερη η Μπαρτσελόνα"



πηγή: sport24.gr (εδώ)

Ο Γιόχαν Κρόιφ υποστήριξε ότι παρά την κατάκτηση του Κυπέλλου Ισπανίας από την Ρεάλ Μαδρίτης, η Μπαρτσελόνα παραμένει το φαβορί ενόψει των αναμετρήσεων των δύο ομάδων στα ημιτελικά του Τσάμπιονς Λιγκ.

Οι δύο ομάδες θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους για μία ακόμη φορά το βράδυ της Τετάρτης στο πρώτο παιχνίδι με θέα τον τελικό της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.

Στην στήλη του σε περιοδικό της Καταλωνίας, ο Ολλανδός θρύλος του παρελθόντος εκτίμησε ότι οι "μπλαουγκράνα" εξακολουθούν να είναι το "αφεντικό".

"Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι ίσως σε καλύτερη κατάσταση αυτό τον καιρό αλλά αυτό μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα για την Μπαρτσελόνα αν η Ρεάλ έχει αυτή την αίσθηση.Όπως και να 'χει η Μπαρτσελόνα ακόμα είναι η καλύτερη ομάδα από τις δύο.

Ο Ζοσέ Μουρίνιο θα ήταν κοντά στο να κατακτήσει το πρωτάθλημα αντί του Πεπ Γκουαρντιόλα αν η Ρεάλ ήταν καλύτερη ομάδα αλλά αυτό δεν θα συμβεί", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιόχαν Κρόιφ.


Μα ποιος είναι ο Κρόιφ; Η απάντηση εδώ!

|
Το exedra.gr με αφορμή τα γενέθλια του Γιόχαν Κρόιφ παρουσιάζει 14 γεγονότα και στιγμές από την ζωή του κορυφαίου ευρωπαίου ποδοσφαιριστή όλων των εποχών.

1) Αλλαξε τις μεταγραφές στην ιστορία της Ισπανίας


Μέχρι το 1973 και τη μεταγραφή Κρόιφ, η ισπανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία επέτρεπε να μεταγράφονται στη χώρα μόνο παίκτες που έχουν ρίζες από την Ισπανία, ήτοι Ισπανοί ή παίκτες από τη Νότια Αμερική κατά βάση. Ο κανονισμός έμεινε στην ιστορία με την ονομασία «el timon de Paraguay» (το τιμόνι από την Παραγουάη), όταν ανακαλύφθηκε ότι ένας επιτήδειος από τη Νοτιοαμερικανική χώρα είχε εκμεταλλευτεί αυτόν τον κανονισμό για να βγάλει χρήματα, παρέχοντας πλαστά έγγραφα σε παίκτες που δεν είχαν ισπανικές ρίζες.

Ο τότε πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Αγκουστίν Μοντάλ, είχε θέσει τον κανονισμό υπό αμφισβήτηση, θεωρώντας ότι η Ρεάλ Μαδρίτης συνεργαζόταν με τις αρχές ώστε να διασφαλίσει ότι τα αιτήματα των Καταλανών για καλούς ποδοσφαιριστές θα απορρίπτονταν, την ώρα που αυτοί οι παίκτες θα «έκλειναν» σε άλλους συλλόγους. Τελικά μετά από διαμάχη πολλών μηνών ο Κρόιφ ήρθε στην Μπάρτσα και άλλαξε το σύστημα των μεταγραφών.

2) Πυθαγόρας με πδοσφαιριστή παπούτσια

Το πιο γνωστό παρατσούκλι του είναι το «Ιπτάμενος Ολλανδός», αλλά το πιο αντιπροσωπευτικό του ήταν αυτό που του έδωσε ο αθλητικός συγγραφέας Ντέιβιντ Μίλερ, ο οποίος τον χαρακτήρισε ανώτερο από κάθε άλλο παίκτη λόγω της ικανότητάς του να παίρνει τα μέγιστα από τους άλλος. Τον συνέκρινε με τον αρχαίο μαθηματικό και φιλόσοφο εξαιτίας της πολυπλοκότητας και την ακρίβεια των κάθετων πασών που πραγματοποιούσε.

«Λίγοι έχουν τη δυνατότητα να είναι ακριβείς, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, όπως ο απόλυτος έλεγχος του Κρόιφ σε έναν αγώνα από τη μία περιοχή στην άλλη» δήλωσε ο Μίλερ.

3) Cruyff Turn

Η κίνηση σήμα-κατατεθέν του Ολλανδού μαέστρου, με την οποία εξέθετε τους αντιπάλους του, που αν και από κάποιο σημείο και μετά έμαθαν την κίνησή του, ποτέ όμως δεν κατάφεραν να την αποφύγουν και να «χάσουν» τη γη κάτω από τα πόδια τους. Για να πετύχει την ντρίμπλα κοίταζε τους συμπαίκτες του υποδυόμενος ότι θα πασάρει ή θα σεντράρει.

Ωστόσο, αντί να κλωτσήσει τη μπάλα, την έσερνε πίσω από το σταθερό πόδι του με το εσωτερικό του άλλου ποδιού του και με στροφή 180 μοιρών επιτάχυνε και ξέφευγε από τους αντιπάλους του.



4) Εκμετάλλευση του κενού χώρου


Η θέση του Κρόιφ στο γήπεδο ήταν... θεωρητικά στο κέντρο της επίθεσης.Στην πράξη όμως ο Ολλανδός αγωνιζόταν σε όλο το γήπεδο προσπαθώντας να κάνει ζημιά στον αντίπαλο είτε δημιουργώντας είτε εκτελώντας. Οι συμπαίκτες του κινούνταν συνεχώς για να καλύπτουν τους χώρους που άφηνε με αποτέλεσμα οι αντίπαλοι να... μπερδεύονται!

Ουσιαστικά το «ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο» ζούσε και ανέπνεε μόνο μέσα από τους κενούς χώρους. Συγκεκριμένα το σύστημα απαιτούσε να καλύπτονται άμεσα οι κενοί χώροι από την μετακίνηση κάποιου παίκτη αλλά και ανά πάσα στιγμή να δημιουργούνται νέοι. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Μπάρι Χουλσόφ, αμυντικού της ομάδας των τριών Πρωταθλητριών:

«Συζητούσαμε για τον κενό χώρο συνέχεια. Ο Κρόιφ πάντα μας έλεγε πού έπρεπε να τρέξουμε και που να σταματήσουμε και πότε δεν έπρεπε να κινηθούμε. Οι κουβέντες μας ήταν πώς να δημιουργούμε χώρους, να μπαίνουμε σε χώρους και να οργανώνουμε το χώρο, κάτι σαν αρχιτεκτονική μέσα στο γήπεδο».

5) Phantom goal

Ισως το ωραιότερο και ταυτόχρονο το πιο δύσκολο γκολ που έχει πετύχει στην καριέρα του. Όταν αγωνιζόταν με τη φανέλα της Μπαρτσελόνα σε έναν αγώνα απέναντι στην Ατλέτικο Μαδρίτης ο Κρόιφ πήδηξε στον αέρα, στριφογύρισε το σώμα του και σαν πραγματικά Ιπτάμενος Ολλανδός έκανε προβολή με τη δεξιά του φτέρνα! νίκησε τον ανήμπορο να αντιδράσει Μιγκέλ Ρέινα (πατέρα του Πέπε Ρέινα της Λίβερπουλ). Ονομάστηκε «το γκολ του Φάντομ (Phantom goal)» επειδή φάνηκε σαν να πέταξε για να πετύχει το γκολ.



6) Η πρώτη μεγάλη παράσταση με την Μπάρτσα


Ο Γιόχαν Κρόιφ είχε μόλις πάρει την άδεια να αγωνιστεί με τα χρώματα της Μπαρτσελόνα, η οποία είχε αρχίσει άσχημα στο πρωτάθλημα βρισκόμενη 2η από το τέλος, στην 14η θέση με ρεκόρ 2 νίκες, 2 ισοπαλίες και 3 ήττες. Ο Ιπτάμενος Ολλανδός, όμως, έδειξε τα προσόντα του μέσα στην στο «Σαντιάγκο Μπερναμπέου», και με μία εκπληκτική εμφάνιση, βοήθησε τα μέγιστα ώστε η Μπαρτσελόνα να συντρίψει τη Ρεάλ 5-0, στην μεγαλύτερη εντός έδρας ήττα της. Στο δεύτερο γκολ, ο Κρόιφ πήρε τη μπάλα πίσω από το κέντρο και αφού πέρασε όποιον βρήκε, νίκησε τον Μαριάνο Γκαρθία Ρεμόν. Η πρώτη μεγάλη παράσταση του Ολλανδού επιθετικού με τη φανέλα των Μπλαουγκράνα, που εκείνη τη χρονιά θα εξασφάλιζε πρωτάθλημα πέντε αγωνιστικές πριν το τέλος της σεζόν, μετά από 14 χρόνια

7) Σύμβολο της Καταλωνίας

Τότε ήταν που μπήκε για πάντα στις καρδιές των απανταχού φίλων της Μπαρτσελόνα. Ο Κρόιφ, ερωτεύτηκε την πρωτεύουσα της Καταλωνίας, δέθηκε απίστευτα μαζί της και ουδέποτε το έκρυψε. Ως αποκορύφωμα μάλιστα ονόμασε τον γιό του Ζόρντι, προς τιμήν του προστάτη της πόλης Σαν Ζόρντι. Αυτό όπως ήταν λογικό εκνεύρισε το απολυταρχικό καθεστώς του Φράνκο που απαγόρευσε στον Ολλανδό αστέρα να ονομάσει το γιό του Ζόρντι και απαίτησαν να τον βγάλει Χόρχε. «Τους είπα πως έτσι είχε καταγραφεί στην Ολλανδία, αλλά αρνήθηκαν να το αποδεχθούν. Στο τέλος… τους έπεισα» τόνισε ο Κρόιφ. Είχε τον τρόπο του…


8) Η κόντρα για τον χορηγό

Ο Γιόχαν Κρόιφ ήταν από τους πρώτους ποδοσφαιριστές που εκμεταλλεύτηκε τη φήμη γύρω από το όνομά του και «πούλησε» την εικόνα του. Μάλιστα στο Μουντιάλ του 1974 στη Γερμανία ξέσπασε διαμάχη μεταξύ του ίδιου και της ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας της Ολλανδίας λόγω του αθλητικού χορηγού στη φανέλα της εθνική. Ο Ολλανδός επιθετικός είχε υπογράψει συμβόλαιο με την «Puma» ενώ η Εθνική αγωνιζόταν με εμφάνιση Adidas και μάλιστα έφτασε στο σημείο να σκεφτεί να μην πάρει μέρος στο Mundial. Τελικά βρέθηκε μία συμβιβαστική λύση και ο Κρόιφ αγωνίτηκε με διαφορετική φανέλα από τους συμπαίκτες του, με δύο ρίγες αντί για τρεις που είχε η παραδοσιακή ολλανδική της «Adidas».

9) Το σκοτεινό Μundial του 1978

Στο προηγούμενο τουρνουά ο Γιόχαν Κρόιφ ξεχώρισε με την παρουσία του στα γήπεδα της Δυτικής Γερμανίας, έστω κι αν δεν κατάφερε να οδηγήσει την Ολλανδία στην κατάκτηση του τροπαίου. Σε αυτό του 1978 έλαμψε δια της απουσίας του και ιδίως για τον λόγο που εκείνη την εποχή ακουγόταν ότι δεν ταξίδεψε στην Αργεντινή. Ο Κρόιφ λένε ότι αρνήθηκε να ταξιδέψει στην Αργεντινή για να μην συμμετάσχει στην προπαγάνδα του καθεστώτος. Αργότερα ένα άλλο σενάριο τον ήθελε να αρνείται να ακολουθήσει την αποστολή της εθνικής Ολλανδίας λόγω κόντρας των χορηγών της δικής του εταιρίας (Puma) και της Εθνικής (Αdidas).

Μία συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Καταλονίας, όμως, διαλεύκανε το ζήτημα. Ο Κρόιφ αποκάλυψε ότι λίγους μήνες πριν το Μουντιάλ, το 1977, είχε πραγματοποιηθεί απόπειρα απαγωγής του ίδιου και της οικογένειάς του. Εξομολογήθηκε, μάλιστα, πως οι κακοποιοί τους είχαν σημαδέψει με αυτόματα όπλα. «Είχα ένα όπλο στο κεφάλι. Ημουν δεμένος, όπως και η γυναίκα μου. Τα παιδιά ήταν στο διαμέρισμά μας στην Βαρκελώνη» διηγήθηκε. «Για να παίξεις σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο θα πρέπει να είσαι 200% έτοιμος. Είναι στιγμές που υπάρχουν άλλες προτεραιότητες στη ζωή», κατέληξε.

10) Γκολ χωρίς να ακουμπήσει αντίπαλη ομάδα την μπάλα

Το πιο διάσημο γκολ στην ιστορία των Mundial μαζί με το «χέρι του Θεού»του Ντιέγκο Μαραντόνα. Η Ολλανδία αντιμετώπιζε στον τελικό της διοργάνωσης την Γερμανία με τους Οράνιε να βρίσκονται στη σέντρα. Ο Κρόιφ έκανε τη σέντρα και αφού η μπάλα πέρασε με 13 πάσες από τα πόδια των Οράνιε κατέληξε ξανά στον Ιπτάμενο Ολλανδό, ο οποίος πέρασε τον Μπέρτι Φογκς, μπήκε στην περιοχή και ανατράπηκε από τον Ούλι Χένες, με τον διαιτητή να δίνει πέναλτι, με τα Πάντσερ να μην έχουν ακουμπήσει τη μπάλα καθόλου μέχρι να ευστοχήσει ο Νέσκενς.

11) Με τη φανέλα της Παρί για χάρη της... μόδας


Πολλοί μπορεί να μην το θυμούνται, αλλά ο Γιόχαν Κρόιφ έχει φορέσει και τη φανέλα της Παρί Σεν Ζερμέν για έναν όχι τόσο συνηθισμένο λόγο. Το 1975 στο τουρνουά του Παρισιού αγωνίστηκε για δύο παιχνίδια με τη φανέλα των Πρωτευουσιάνων και συμφώνησε επειδή ήταν θαυμαστής του σχεδιαστή Ντάνιελ Χέχτερ, τότε προέδρου της Παρί Σεν Ζερμέν.

12) Λα Μασία

Ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» μπορεί όταν βρέθηκε στον πάγκο της Μπαρτσελόνα να κατέκτησε 11 τίτλους μεταξύ αυτών 4 πρωταθλήματα και ένα Champions League, αλλά το μεγαλύτερο δώρο που άφησε πίσω του, για τον οποίο τον ευγνωμονούν οι Μπλαουγκρά μέχρι σήμερα, είναι η λειτουργία της περίφημης ακαδημίας La Masia.

Ο Ολλανδός τεχνικός εισήγαγε τις τεχνικές που λειτουργούσαν οι ακαδημίες του Αγιαξ, με τις ομάδες από όλες τις κατηγορίες των φυτωρίων να παίζουν με το σύστημα που αγωνίζεται και η μεγάλη ομάδα, έτσι ώστε να όταν χρειαστεί κάποιος να παίξει για την μεγάλη ομάδα να ξέρει πώς να κινηθεί στο γήπεδο.

Βέβαια δεν έμεινε μόνο στα λόγια και ήταν αυτός που καθιέρωσε παίκτες από την ακαδημία στην πρώτη ομάδα με τους Αμόρ και Γκουαρντιόλα να κάνουν την αρχή και σήμερα η Μπάρτσα να έχει φτάσει στο σημείο η ενδεκάδα της να απαρτίζεται από οκτώ παίκτες στην ενδεκάδα από τα φυτώρια της (Βαλντές, Πουγιόλ, Πικέ, Τσάβι, Ινιέστα, Μπούσκετς, Πέδρο, Μέσι). Οι Μπλαουγκράνα μέχρι σήμερα μνημονεύουν το έργο του Κρόιφ με τον Γκουαρντιόλα να τονίζει για την σημερινή διαστημική Μπαρτσελόνα ότι «αγωνιζόμαστε για να τελειοποιήσουμε το μοντέλο που μας δίδαξε ο Κρόιφ»

13) Πρώτος που αποβάλλεται στην ιστορία της Εθνικής Ολλανδίας


Με τους Οράνιε πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στις 7 Σεπτεμβρίου 1966 απέναντι στην Ουγγαρία για τα προκριματικά του Εuro 1968, όπου και σκόραρε. Όμως στη δεύτερη του εμφάνιση με τη φανέλα της Εθνικής έγραψε ιστορία για αρνητικό όμως λόγο. Σε ένα φιλικό απέναντι στην Τσεχοσλοβακία αποβλήθηκε και έγινε ο πρώτος ποδοσφαιριστής που αποβάλλεται με τη φανέλα των Οράνιε. Αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από την Ολλανδική ομοσπονδία η οποία τιμώρησε τον Κρόιφ με αποκλεισμό ενός έτους από τις υποχρεώσεις την Εθνικής.

14) Με το 14 στην πλάτη

Ο Κρόιφ έμεινε στην ιστορία, εκτός των άλλων, και για το νούμερο 14 που φορούσε σε Αγιαξ, Μπαρτσελόνα και εθνική Ολλανδίας, παρότι τότε οι βασικού παίκτες έπαιρναν τα νούμερά τους από το 1 μέχρι το 11. Όταν καθιερώθηκε με τη φανέλα του Αίαντα φορούσε το νούμερο 9 μέχρι το τέλος της σεζόν 1969-1970. Την επόμενη χρονιά ξεκίνησε τη σεζόν τραυματίας και το «9» φορούσε πλέον ο Γκέρι Μούρεν. Στην επιστροφή του στην δράση στις30 Οκτωβρίου 1970 απέναντι στην Αϊντχόβεν φόρεσε τη φανέλα με το νούμερο 14, ο Αγαξ κέρδισε 1-0 και από τότε δεν άλλαξε νούμερο μέχρι το τέλος της καριέρας του.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου