Οι αλλαγές δεν αφορούν όσους φοιτούν ήδη στο Λύκειο.
Δεν πρόκειται για επίσημη ανακοίνωση, αλλά δημοσιογραφικές εκτιμήσεις
ακολουθεί το δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
.........................................................................................................................................................................
Όλο το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές
Νέο Λύκειο από τον Σεπτέμβριο...
Πρώτο Θέμα, 20/03/2011 17:47
Τα πάνω κάτω φέρνει το σχέδιο για το Νέο Λύκειο που προωθεί το υπουργείο Παιδείας και θα τεθεί σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Οπως αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ», στις αλλαγές που αναμένεται να εξαγγείλει την ερχόμενη εβδομάδα η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου περιλαμβάνεται η δημιουργία νέου τύπου δεσμών με εξειδικευμένη ύλη, την ώρα που τον πρώτο λόγο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έχουν πλέον οι σχολές, οι οποίες στο εξής θα επιλέγουν την εξεταστέα ύλη.
αράλληλα καθιερώνεται ένα είδος πτυχιακής εργασίας για τους υποψηφίους, η βαθμολογία της οποίας θα συνυπολογίζεται στις επιδόσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Στις βασικές αλλαγές περιλαμβάνεται επίσης η μείωση της διδακτέας ύλης, η καθιέρωση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, η εισαγωγή για πρώτη φορά μαθημάτων επιλογής όπως ο κινηματογράφος, το θέατρο και ο χορός, αλλά και η παραμονή της Ιστορίας στον βασικό κορμό των μαθημάτων.
Μία από τις βασικότερες καινοτομίες του νέου σχεδίου είναι η αποσύνδεση των Πανελλήνιων Εξετάσεων από το Λύκειο, το οποίο στην ουσία δεν θα υφίσταται πλέον με τη σημερινή του μορφή.
Στο εξής, η Α’ Λυκείου θα είναι τάξη γενικής μάθησης, ενώ οι επόμενες δύο θα είναι το ακριβώς αντίθετο, με λίγα μαθήματα και καθιέρωση ενός νέου μοντέλου δεσμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατευθύνσεις θα ονομάζονται: α. Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β. Κοινωνικές Επιστήμες, γ. Θετικές Επιστήμες και δ. Επιστήμες Τεχνολογίας.
Τα πάνω κάτω όμως έρχονται και στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, καθώς οι σχολές θα ορίζουν πλέον τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι αλλά και τους συντελεστές τους. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται να εισαχθεί στη Φιλοσοφική θα έχει ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ αντίστοιχα για το Φυσικό Τμήμα τη Φυσική. Ο υποψήφιος δεν θα εισάγεται πλέον σε τμήμα, αλλά σε σχολή, η οποία θα έχει την ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών που προσφέρει, θα απονέμει πτυχία και μπορεί να αποτελείται από εξειδικεύσεις με συγγενή επιστημονικά πεδία.
Σημαντική αλλαγή επίσης είναι η καθιέρωση τύπου πτυχιακής εργασίας στους τελειόφοιτους του Λυκείου, η βαθμολογία της οποίας θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή του υποψηφίου στα πανεπιστήμια. Επίσης, ο κάθε μαθητής θα έχει την ατομική του ατζέντα, «portfolio», στην οποία θα περιέχονται οι βαθμολογικές του επιδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολείου.
ολόκληρο το κείμενο εδώ
αράλληλα καθιερώνεται ένα είδος πτυχιακής εργασίας για τους υποψηφίους, η βαθμολογία της οποίας θα συνυπολογίζεται στις επιδόσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Στις βασικές αλλαγές περιλαμβάνεται επίσης η μείωση της διδακτέας ύλης, η καθιέρωση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, η εισαγωγή για πρώτη φορά μαθημάτων επιλογής όπως ο κινηματογράφος, το θέατρο και ο χορός, αλλά και η παραμονή της Ιστορίας στον βασικό κορμό των μαθημάτων.
Μία από τις βασικότερες καινοτομίες του νέου σχεδίου είναι η αποσύνδεση των Πανελλήνιων Εξετάσεων από το Λύκειο, το οποίο στην ουσία δεν θα υφίσταται πλέον με τη σημερινή του μορφή.
Στο εξής, η Α’ Λυκείου θα είναι τάξη γενικής μάθησης, ενώ οι επόμενες δύο θα είναι το ακριβώς αντίθετο, με λίγα μαθήματα και καθιέρωση ενός νέου μοντέλου δεσμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατευθύνσεις θα ονομάζονται: α. Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β. Κοινωνικές Επιστήμες, γ. Θετικές Επιστήμες και δ. Επιστήμες Τεχνολογίας.
Τα πάνω κάτω όμως έρχονται και στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, καθώς οι σχολές θα ορίζουν πλέον τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι αλλά και τους συντελεστές τους. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται να εισαχθεί στη Φιλοσοφική θα έχει ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ αντίστοιχα για το Φυσικό Τμήμα τη Φυσική. Ο υποψήφιος δεν θα εισάγεται πλέον σε τμήμα, αλλά σε σχολή, η οποία θα έχει την ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών που προσφέρει, θα απονέμει πτυχία και μπορεί να αποτελείται από εξειδικεύσεις με συγγενή επιστημονικά πεδία.
Σημαντική αλλαγή επίσης είναι η καθιέρωση τύπου πτυχιακής εργασίας στους τελειόφοιτους του Λυκείου, η βαθμολογία της οποίας θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή του υποψηφίου στα πανεπιστήμια. Επίσης, ο κάθε μαθητής θα έχει την ατομική του ατζέντα, «portfolio», στην οποία θα περιέχονται οι βαθμολογικές του επιδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολείου.
ολόκληρο το κείμενο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου